Sukacitanya dimaklumkan bahawa pejabat ini dengan kerjasama JKD Kecemerlangan UPSR akan mengadakan program berkenaan seperti butiran di bawah :
Tarikh : 24 Julai 2010 (Sabtu)
Masa : 7.30 pagi hingga 4.30 petang
Tempat : Seperti Jadual_Pengelolaan.pdf
PEGAWAI PEMANTAU :
1. Ust. Abd. Ranee Osman (Zon Bandar)
2. Cik Ainol Hayati Abd. Raof (Zon Endau)
3. Ust. Othman Ahmad (Zon Tenggaroh)
4. En. Wee Kok Cheng (Zon Nitar)
Berikut dipaparkan dapatan Post Mortem PMP2 dan beberapa isu berbangkit untuk makluman dan tindakan pihak sekolah dan AJK Kerja PMP2 seterusnya.
1. Jadual_Pengelola_Penyelaras_Pemantau.pdf
2. Jadual_Ikut_MataPelajaran.pdf
Lain-lain ketetapan adalah seperti hebahan sebelum ini....
Cadangan Penambahbaikan :
Mohon kerjasama warga kerja PMP2 termasuk Pengerusi Zon, JKD Kecemerlangan UPSR, Sekolah Pengelola, Guru Pengiring/Pegawai Kenderaan, Fasilitator/Guru Pembimbing, Guru Bimbingan dan Kaunseling, Pegawai Pemantau dan Guru Besar.
a. Tepati masa agar program dapat dijalankan mengikut jadual.
b. Guru Pengiring perlu menghantar senarai peserta dan membuat bayaran di meja pendaftaran setiap siri pelaksanaan PMP2.
c. Guru Pengiring/Pegawai Berkereta perlu menghantar dan mengambil peserta mengikut jadual.
d. Guru BDK perlu membuat jadual dan memastikan pelaksanaan Bimbingan Rakan Sebaya peserta PMP2 di peringkat sekolah masing-masing mengikut siri ( 1-6 ) supaya ilmu dan kemahiran peserta PMP2 dapat dikongsikan dengan murid-murid lain.
e. Sekolah Pengelola perlu membentuk JK Pengelola Dalaman Sekolah yang mengambil kira keselamatan murid, pengurusan makan minum, penyediaan tempat, pengelola peserta, pengurusan solat berjemaah dan lain-lain tugas yang difikirkan perlu.
f. Hanya Pengerusi Zon sahaja yang dibenarkan memegang resit dan memungut bayaran peserta serta diserahkan kepada Pengerusi Tabung Imtiaz. (PPPD Kurikulum)
g. Sekolah Pengelola hendaklah membuat tuntutan bayaran makan minum peserta sejurus selepas pelaksanan program melalui Pengerusi Zon masing-masing. Tuntutan hendaklah disertakan dengan resit bayaran pembekal.
h. Cetakan modul akan dibuat secara berkala mengikut siri PMP2. Sekolah Pengelola hendaklah mengambil modul berkenaan di Kedai Buku Angsini pada hari Khamis iaitu dua hari sebelum program. (siri 2 - 5)
i. Sekolah Pengelola hendaklah menguruskan makan minum peserta dan guru mengikut bilangan yang telah ditentukan. (Minum pagi, makan tengahari dan minum petang)
j. Sekolah Pengelola hendaklah mengumpulkan semua peserta dan ditaklimatkan sebelum dipecahkan mengikut kumpulan masing-masing.
g. Pasukan pemantau hendaklah menggunakan instrumen pemantauan yang dibekalkan dan menyerahkan instrumen berkenaan kepada JKD Kecemerlangan (SK Sawah Dato').
h. Pegawai PPD yang memantau hendaklah menyerahkan instrumen pemantauan kepada Cik Saharazad Mustaffar, PPPD Bahasa Inggeris (Rendah).
i. Sebarang perubahan hendaklah dibuat melalui Pengerusi Zon atau Pengerusi JKD Kecemerlangan UPSR.
j. Pengerusi Zon hendaklah memastikan sepanduk PMP2 dipasang di setiap tempat program dan memulangkannya kepada PPD mersing selepas siri 5.
Sekian dimaklumkan untuk tindakan seterusnya.
1. Jadual_Pengelola_Penyelaras_Pemantau.pdf
2. Jadual_Ikut_MataPelajaran.pdf
Lain-lain ketetapan adalah seperti hebahan sebelum ini....
Cadangan Penambahbaikan :
Mohon kerjasama warga kerja PMP2 termasuk Pengerusi Zon, JKD Kecemerlangan UPSR, Sekolah Pengelola, Guru Pengiring/Pegawai Kenderaan, Fasilitator/Guru Pembimbing, Guru Bimbingan dan Kaunseling, Pegawai Pemantau dan Guru Besar.
a. Tepati masa agar program dapat dijalankan mengikut jadual.
b. Guru Pengiring perlu menghantar senarai peserta dan membuat bayaran di meja pendaftaran setiap siri pelaksanaan PMP2.
c. Guru Pengiring/Pegawai Berkereta perlu menghantar dan mengambil peserta mengikut jadual.
d. Guru BDK perlu membuat jadual dan memastikan pelaksanaan Bimbingan Rakan Sebaya peserta PMP2 di peringkat sekolah masing-masing mengikut siri ( 1-6 ) supaya ilmu dan kemahiran peserta PMP2 dapat dikongsikan dengan murid-murid lain.
e. Sekolah Pengelola perlu membentuk JK Pengelola Dalaman Sekolah yang mengambil kira keselamatan murid, pengurusan makan minum, penyediaan tempat, pengelola peserta, pengurusan solat berjemaah dan lain-lain tugas yang difikirkan perlu.
f. Hanya Pengerusi Zon sahaja yang dibenarkan memegang resit dan memungut bayaran peserta serta diserahkan kepada Pengerusi Tabung Imtiaz. (PPPD Kurikulum)
g. Sekolah Pengelola hendaklah membuat tuntutan bayaran makan minum peserta sejurus selepas pelaksanan program melalui Pengerusi Zon masing-masing. Tuntutan hendaklah disertakan dengan resit bayaran pembekal.
h. Cetakan modul akan dibuat secara berkala mengikut siri PMP2. Sekolah Pengelola hendaklah mengambil modul berkenaan di Kedai Buku Angsini pada hari Khamis iaitu dua hari sebelum program. (siri 2 - 5)
i. Sekolah Pengelola hendaklah menguruskan makan minum peserta dan guru mengikut bilangan yang telah ditentukan. (Minum pagi, makan tengahari dan minum petang)
j. Sekolah Pengelola hendaklah mengumpulkan semua peserta dan ditaklimatkan sebelum dipecahkan mengikut kumpulan masing-masing.
g. Pasukan pemantau hendaklah menggunakan instrumen pemantauan yang dibekalkan dan menyerahkan instrumen berkenaan kepada JKD Kecemerlangan (SK Sawah Dato').
h. Pegawai PPD yang memantau hendaklah menyerahkan instrumen pemantauan kepada Cik Saharazad Mustaffar, PPPD Bahasa Inggeris (Rendah).
i. Sebarang perubahan hendaklah dibuat melalui Pengerusi Zon atau Pengerusi JKD Kecemerlangan UPSR.
j. Pengerusi Zon hendaklah memastikan sepanduk PMP2 dipasang di setiap tempat program dan memulangkannya kepada PPD mersing selepas siri 5.
Sekian dimaklumkan untuk tindakan seterusnya.
0 komen ::
Catat Ulasan